onsdag 24 december 2014

Julafton

Började dagen kl 6 på jobbet. Har aldrig riktigt förstått vad folk ska till ICA på Julafton o göra? Tydligen är vissa så bra på att planera att hela jäkla julbordet ska upp på kassabandet... och oj så besvikna de blir när de inser att dopp-i-grytan är slut. Nähä? Om du hade varit ute i bättre tid hade du fått din drömjul... ah herregud.

Höll ganska god min ändå, det är ju ändå Julafton... ;)

Det här med att ta familjebilder... och Ivar som aldrig kan se normal ut hahaha. 

Såhär ser en typisk julafton ut hemma hos oss; Ivar hugger in på köttbullarna, Ellen ska dokumentera allt med kameran (och jag med för den delen), Alice går runt o snapar, mamma undrar om allt finns på bordet och Lasse är den enda som vill ställa upp på bild. 


Hur som! Hade egentligen inte önskat mig något i julklapp förrutom kock-knivar, men jag har tydligen varit snäll i år och fick lite mer än så. Alltid trevligt.

Den här fina ljus-slingan fick jag av Ellen. Supernajs!

Behöver tydligen lite vägledning i livet, "Vassa tips för karriärkvinnor"... och ett gäng knivar till det. Bra kombo. 

Nu blire o gosa ner sig i sängen med nån film. Kanske slår på Harry Potter och får till jul-känslan ännu mer! Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar