lördag 13 december 2014

Sick rhymes with dick


(Sällan jag vaknar upp så här jävla snygg... önskar att jag var lika het at the moment. Febersvett inklistrad på kroppen e alltid fint. Osminkad och allmänt omysig.)

Att vara sjuk måste ju vara typ det tråkigaste som finns. Jag hade planerat en massa kul inför helgen, men nu vet jag inte ens om det går.


Gick till och med till vårdcentralen igår för att jag hade så hemskt ont i halsen. Trodde det var halsfluss men provet var negativt så då är det ju bara att gå hem igen och lida sig igenom eländet. Där försvann 200 kr. Till min stora förvåning är jag väldigt mycket bättre nu så det e ju sjysst. GO IMMUNFÖRSVAR!


Men när man är sjuk har man iaf en anledning till att inte göra en massa viktiga grejer, för man e ju så jäkla orkeslös så det inte går att göra ett piss.


Har tittat en jävla massa på Musikhjälpen som i år skänker pengar till att stoppa spridningen av HIV. Kände mig lite bra som skänkte 100 kr ändå. Linnéa höll ju ett så jäkla bra tal som ni alla borde titta på. Jag storgrät! Vet inte om det var för att jag kände mig så emotional och nedbruten pga att jag var sjuk, men jag tror snarare på det senare om att hon pekar på något som är så jävla rätt! Världen är inte jämställd. HÄR finns klippet! Finns ju även en himla massa roliga auktioner att bläddra igenom! Bland annat IJustWantToBeCool som kommer att göra en stor pappgubbe av den som budar mest och som kommer att få vara med i deras videos! Flippad idé, haha.



Så blev det att börja titta på en ny serie också (för mig iaf), Mad Men. Jäkligt bra än så länge. Utspelar sig på 60-talet på en reklambyrå. Helt förståeligt var det inte direkt samma jämställdhet då som nu, men tydligen var det norm att va otrogen mot sina fruar på den tiden och jag kan inte låta bli att bli så jäkla irriterad. Fyfan för otrohet. I övrigt väldigt snygg serie! Och ja man måste ju få bli lite arg ibland för då har de väl lyckats med nånting.


Mina planer för helgen är iaf heeelt körda i botten. Hade förberett mig till max inför ett Lucia-häng jag skulle ha hemma hos mig. Ischoklad, saffransknäck, glögg, Aladdin-ask, valnötter, lax-snittar, juliga drinkar, drink-listor, spotify-musik... fan planerat allt så jävla bra och så blir man sjuk. Tack för den! Nu kommer jag typ sitta här och äta upp allt själv istället... hur bra är det?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar