torsdag 25 december 2014

Mitt 2014

Tänkte försöka summera året. Det har ju trots allt hänt ganska mycket i mitt liv under 2014.Januari. Började året på Hilton Slussen med parmiddag, cigarrer och fyrverkerier. 

Februari. Jag fick se min idol, Dallas Green i City and Colour. Hemskt bra konsert. 
April. Körsbärsblommor i Kungsträdgården och Sweeney Todd musikal med Kathrin. 
Maj. Jag var i Göteborg på Simons disputation. Mitt fem år långa förhållande med André tog slut. Allmänt pissig månad och det blev inte så mycket bilder överhuvudtaget. Funderade väl lite över vem jag blivit. Identitetskris?

Juni. Hela juni bestod av girl-power och fest. När hjärtat är trasigt behöver man vänner som de här. Skaffade löshår och en massa nya kläder...
Vi ordnade världens fetaste midsommarfest. Den hade allt! Snittar, bål, lekar, sköna människor, bra väder, musik och alkohol.
Jag var på min första riktiga festival, Bråvalla med Henke och Tommy. 

Juli. Lånade bilen och åkte ut till Dalarö några gånger + spårade tjejkvällar.

Åkte till London med Ellen. Jag tokälskar den staden och dess människor. Vi var på Harry Potter Studio Tour och shoppade svinmycket.
Augusti. Började Komvux och fick några fina vänner på köpet. 
September. Var på "Livet är en Schlager" med mina syskon. Gjorde slut med en vän som svikit mig.

November. Var på fyra konserter. Ed Sheeran, Ben Howard, Taking Back Sunday och Ásgeir. 
Åkte till Venedig med mamma. Supervacker stad.
December. Slutade Komvux med bra betyg. Fint julfirande med familjen.

Och förrutom det har jag ätit en massa god mat, jobbat som ett as, skrattat, gråtit, levt, testat nya saker, varit singel för första gången på fem år, börjat gilla oliver, skaffat nya vänner, förlorat vänner, haft löshår för första gången, börjat bry mig mer om mig själv, köpt en iMac, skaffat en blogg jag faktiskt använder, skrivit mitt första högskoleprov, supit, bråkat, haffat, spenderat, slösat, uppskattat, flummat, undrat och funderat. 

2014 har varit ett år som gått upp och ner rent känslomässigt och jag har ingen aning om vad 2015 kommer att erbjuda. Jag vill tro att jag till hösten kommer att börja arkitektlinjen. Hoppas även på att jag hunnit resa runt lite i världen! 

En sak jag lärt mig är att det kommer gott ur allt... det spelar ingen roll att jag mått piss och inte orkat leva vissa stunder. Det finns alltid en fin baksida av allt och det väntar alltid nya äventyr och drömmar runt hörnet. 

Jag behöver ingen mer skit i mitt liv, i alla fall inte så mycket skit jag fick under 2014. Det roliga är att de gånger jag skrattat och mått bra överglänser alla dåliga stunder med hästlängder! 2014 har på ett sätt varit skrattets år och jag är så glad över de människor jag har runt i kring mig, vare sig det är på jobbet, skolan, hemma eller de vänner som aldrig skulle vända mig ryggen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar